اخبار

آمادگی ایمیدرو در طرح‌های هفت‌گانه فولادی

آمادگی ايميدرو در طرح‌های هفت‌گانه فولادی

رئیس هیئت عامل ایمیدرو از اعلام آمادگی خود در طرح‌های هفت گانه فولادی خبر داد.

به گزارش آهن با ما وجیه‌اله جعفری رئیس هیئت عامل ایمیدرو اظهار داشت: مدیران و مجریان طرح ها، زمانبندی لازم را برای تکمیل و راه‌اندازی در دستورکار خود قرار دهند.

وی افزود: مشکلات مالی در همه پروژه‌ها وجود دارد ولی باید مجری، مشاور و پیمانکار به یک اجماع برای تعیین نیازهای مالی خود برسند و ما نیز در کنارشان باشیم وآنها نیز بصورت مدون و برنامه‌ریزی شده به ما ارائه گزارش دهند.

رئیس هیئت عامل با تاکید بر اینکه کمبود آب، گاز و برق از مشکلات اساسی کشور است،خاطرنشان کرد: ما در حال رایزنی با وزارتخانه نیرو و دیگر دستگاه‌های مسئول هستیم تا کمترین قطعی انرژی‌های مذکور به واحدهای معدنی و فولادی تحمیل شود ولی باید این را در نظرداشته باشیم که برای استفاده ازپساب‌های شهری برنامه‌ریزی وتلاش مجدانه داشته باشند تا دراین شرایط کم آبی، تولید درطرح‌های هفت‌گانه دچارمشکل نشود.

جعفری عنوان کرد: با ورود مشارکان و تزریق منابع مالی از سوی آن شرکت ها، روح تازه ای به طرح‌های استانی فولاد دمیده شد و روند عملیات اجرایی سرعت بیشتری گرفت که ثمره آن راه اندازی اولین واحد احیای تولید آهن اسفنجی از طرح‌های هفت‌گانه  )طرح فولاد سپید دشت چهارمحال و بختیاری(  در آبان ماه امسال بو. و هم اکنون بقیه طرح‌ها نیز با سرعت قابل قبولی در حال اجرا هستند.

وی همچنین عنوان کرد: طبق برنامه‌ای که ۵۵ میلیون تن فولاد را تا سال ۲۰۲۵ در دستور دارد، ایران بتواند با استفاده از سنگ‌آهن و منابع انرژی که برای رسیدن به این هدف در اختیار دارد استفاده کند و برای سرمایه گذاران، بازاری ۴۰۰ میلیون نفری را با در نظر گرفتن کشورهای همجوار فراهم کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *