اخبار

رشد نرخ سنگ‌‌‌آهن

رشد نرخ سنگ‌‌‌آهن

رشد نرخ سنگ آهن در نوسانات اخیر در حال تغییر است.

به گزارش آهن با ما خرید زغال‌‌‌سنگ چین از استرالیا رسمی شد و این شرایط، زمینه رشد بهای محصول فوب استرالیا را فراهم کرد.

 به گفته یک تاجر چینی در روز ششم ژانویه خرید زغال حرارتی به میزان چهار کشتی برای تحویل ظرف روزهای ۲۱ تا ۳۱ ژانویه قطعی شد.

 این معامله نشانه‌‌‌ای قوی از لغو ممنوعیت غیررسمی واردات زغال از استرالیا برای چینی‌‌‌ها بود، به این ترتیب پلتس، پریمیوم زغال‌‌‌ متالورژیک فوب استرالیا را در روز جمعه ششم ژانویه برابر ۳۱۳دلار و ۷۵سنت ارزیابی کرد که این رقم در بازه روزانه رشد ۷۵/ ۹دلاری داشت.

در عین حال ظرف یک‌هفته ابتدایی سال‌جاری میلادی بهای این محصول ۵/ ۶‌درصد رشد داشته است و در این شرایط فعالان بازار به دنبال صعود نرخ هستند.

در حالی که احتمال لغو ممنوعیت خرید زغال استرالیا زمینه رشد بهای این محصول در کشور را فراهم کرده است و بهای این محصول تحویل چین می شود.

در این شرایط دارندگان قراضه به دنبال استمرار این روند افزایشی هستند، اما متقاضیان قراضه در ترکیه به دلیل بالا بودن قیمت از میزان خریدهای خود کاسته‌‌‌اند و به این ترتیب ظرف روز پایانی هفته از شتاب صعود نرخ این محصول کاسته شده است.

از آنجا که برخی فولادسازان ترکیه هنوز خرید مواد اولیه خود را برای ماه فوریه انجام نداده‌‌‌اند، احتمال افزایش قیمت تا این سطح قیمتی وجود دارد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *