اخبار

شورای آهن و فولاد راهگشای تعیین ضرایب قیمتی و حل مشکلات زنجیره فولاداست

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران گفت: مشکلات زنجیره فولاد با توجه به پایین بودن بیش از حد قیمت مقاطع طویل در مقایسه با قیمت ورق فولادی، در شرایط تفاهم و همدلی شورای آهن و فولاد در تعیین ضرایب قیمتی باید حل شود.

به گزارش آهن با ما سید بهادر احرامیان با اشاره به احیا و تشکیل شورای آهن و فولاد اظهار داشت: برپایی نشست‌های شورای آهن و فولاد اتفاق خوبی برای زنجیره فولاد است و می‌تواند نظر و ایده مشترکی را بر مبنای مذاکره بین فعالان صنعت فولاد در تعیین قیمت محصولات فولادی فراهم کند.

وی درباره نسخه تعیین قیمت پیشنهادی انجمن تولیدکنندگان فولاد به شورای آهن و فولاد خاطرنشان کرد: پیشنهاد انجمن تولیدکنندگان فولاد همانند سایر اعضای انجمن‌های سه گانه ، تعیین ضرایب قیمتی مشخص برای محصولات فولادی است که تا حدود زیادی نیز میزان ضرایب قیمتی تعیین شده فولادسازان به دیگر انجمن‌ها بسیار نزدیک است.

عضو هیات مدیره انجمن فولاد ایران تصریح کرد: نزدیک شدن ضرایب پیشنهادی انجمن‌ها به یکدیگر، موجب نزدیک شدن آراء و  نظرات آنان به یکدیگر است و این موضوع حکایت از نزدیک شدن نظرات انجمن ها به یکدیگر دارد.

احرامیان بازنگری در قیمت شمش پایه و محصولات فولادی در بورس کالا را الزامی و ضروریات خواند و گفت: در شرایط تفاهم و همدلی شورای آهن و فولاد باید مشکلات زنجیره فولاد با توجه به پایین بودن بیش ازحد قیمت مقاطع طویل در مقایسه با قیمت ورق فولادی حل شود.

وی اختلاف قیمت ورق با میلگرد را موجب بی انگیزگی و بعضا تعطیلی واحدهای تولیدی دانست وعنوان کرد: تفاوت فاحش قیمت میلگرد و مقاطع طویل با ورق فولادی سود تولیدکنندگان و واحدهای تولیدی را به حداقل رسانده است و هزینه های تولید را پوشش نمی دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *