اخبار

قدم بعدی استخراج لیتیوم

قدم بعدی استخراج لیتیوم

معاون معدن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: سرمایه زیاد مورد نیاز است تا بتوانیم در راه ذخیره لیتیوم گام‌ های موثری بر داریم.

به گزارش آهن با ما رضا محتشمی پور با اشاره به اینکه در تمام  کشورها فلزات و عناصر نادر وجود دارد، اظهار داشت: کشور بولیوی به تنهایی ۵۰ درصد لیتیوم دنیا را دراختیار دارد، ولی مسئله‌ای که دارد این است که، چون دانش فرآوری این ماده معدنی را ندارد، در واقع مداخلات خارجی را به خاطر این ذخایر تحمل می‌کند..

وی با اشاره به  کشف یک ذخیره هشت و نیم میلیون تنی لیتیوم در همدان عنوان کرد:ما دریاچه نمک قم را با همه عظمتش داریم که چندین میلیارد مترمکعب شورابه را در خود ذخیره دارد و خلوص لیتیومش یک چیزی در حدود بالای ۵۰ پی پی ام اعلام می شود این عدد با توجه به اینکه در لیتیوم‌های خاکی فرایند استحصال را هم داریم، ولی در شورابه نداریم، از عدد ذخیره‌ای که جدیدا اعلام شده خیلی بزرگتر است.

معاون معدن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: دانش فنی صنعتی دراختیار کشور‌های زیادی نیست و شرکت‌های متعددی هم ندارد این‌ها شرکت‌های محدودی هستند که باید حاضر باشند همکاری کنند.

محتشمی پور درخصوص فاصله زمانی دستیابی به تولید لیتیوم در کشور افزود: انتظار من برای تحقق این امر در ۲ تا ۳ سال آینده است.

معاون معدن و فرآوری مواد وزارت صمت گفت: طرف‌های خارجی به سرمایه گذاری علاقه‌مند هستند، ولی برای تامین چرخه‌های فناوری خودشان باید کنستانتره سازی انجام بدهند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *