اخبار

مهم‌ترین آسیبی که به صنعت فولاد وارد می شود مصوبه‌های متعدد است

صنعت فولاد

مدیر اجرایی انجمن فولاد ایران گفت: برای ایجاد ساختار تصمیم‌گیری کارشناسی‌شده، بهتر است بخش خصوصی و تشکل‌ها مشارکت و همکاری داشته‌ باشند.

به گزارش آهن با ما وحید یعقوبی اظهار داشت: متاسفانه ما در صنعت فولاد با بخش‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و توصیه‌نامه‌های بی‌قرار و متعدد روبه‌رو هستیم که اختصاص به دولت خاصی ندارد و که در همه دولت‌ها با آن مواجه بوده ایم.

وی افزود: بی‌ثباتی در بازار و کسب‌وکار در پی همین مصوبه‌ها متغییر شکل گرفته و تاثیر آن، الخصوص در حوزه تنظیم بازار چشمگیر است به طوری که می‌توان گفت مهم‌ترین آسیبی که به صنعت فولاد وارد می‌شد، همین مصوبه‌های متعدد است.

مدیر اجرایی انجمن فولاد با اشاره به اینکه  ما در بازار فولاد با روند ثابتی مواجه نیستیم که بتوان در پی آن بازار را پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کرد، گفت:  به طور مثالف در ابتدای امسال بخشنامه‌ای در خصوص عوارض مالیاتی شکل گرفت که بعد از مدت کوتاهی، ۱۲ اصلاحیه بر آن اعمال شده است.

یعقوبی ادامه داد: توصیه می‌شود در جلساتی که با حضور وزیر صنعت معدن و تجارت شکل می‌گیرد بخش خصوصی و تشکل‌ها نیر دعوت شود و در تصمیم‌گیری‌ها، مشارکت و همکاری کند چرا که در نهایت برای جلوگیری از انتشار مصوبه‌های خلق‌الساعه باید ساختار تصمیم‌گیری در دولت کارشناسی شده صورت بگیرد زیرا سبب قوت سیستم می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *