اخبار

برای تولید هر تن فولاد نیازمند ۲۰۰ دلار سرمایه‌گذاری است

folad

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: برای تولید هر تن فولاد نیازمند ۲۰۰ دلار سرمایه‌گذاری است.

به گزارش آهن با ما محمدیاسر طیب‌نیا اظهار داشت: در حال حاضر عمده سود فولاد در حوزه احیا مستقیم و ماقبل آن شکل می‌گیرد و نیمه دوم زنجیره تولید فولاد در زیان قرار دارد. این زیان‌آوری در تولید ورق گالوانیزه بسیار مشهود است و این در حالی است که طی سنوات گذشته به اشتباه عمده سرمایه‌گذاری زنجیره تولید فولاد کشور، در بخش فولادسازی صورت گرفته است. برای تولید هر تن فولاد نیازمند ۲۰۰ دلار سرمایه‌گذاری هستیم اما برای تولید هر تن آهن اسفنجی تنها به ۸۰ دلار و برای تولید هر تن کنتسانتره و گندله آهن فقط به ۳۵ دلار سرمایه‌گذاری نیاز است؛ بنابراین عمده سودآوری در نیمه اول زنجیره تولید فولاد است.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: در حوزه مواد اولیه، برقراری پیوند مستحکم با تأمین‌کنندگان، سرمایه‌گذاری‌های مشترک و گره‌ زدن منافع فعالان زنجیره تولید فولاد کشور به یکدیگر برای کنترل قیمت سنگ آهن از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه در کنفرانس بین‌المللی استیل‌پرایس با بیان این که در زنجیره فولاد، شاهد توسعه‌ها و پیشرفت‌های خوبی طی چند دهه گذشته بوده‌ایم، اظهار کرد: امروز نگاه ما نسبت به زنجیره فولاد و مواد اولیه آن نگاه پایداری است.

وی در ادامه افزود: اگر امروز نگاه پایداری بر زنجیره فولاد حاکم نشود، متاسفانه در آینده‌ای نه‌چندان دور باید شاهد اتفاقات نامیمونی در این حوزه باشیم؛ علی‌رغم رکود در بازارهای جهانی فولاد(بالغ بر ۵۰۰ میلیون تن ظرفیت استفاده‌نشده)، نزدیک به ۸۰ درصد از ظرفیت‌های تولید فولاد در جهان مشغول به کار است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با مقایسه‌ بازار جهانی فولاد و بازار فولاد کشورمان خاطرنشان کرد: رکود بازار جهانی فولاد با توجه به اتفاقات ۸ ماه گذشته، شاهد افت تولید حدود ۵ درصدی فولاد نسبت به مدت مشابه سال گذشته در جهان بوده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری میلادی، نسبت به دو سال گذشته، شاهد افت تولید فولاد در عرصه بین‌الملل باشیم.

وی گفت: علی‌رغم رکود در بازار جهانی فولاد، براساس آمار، از بین ۱۰ فولادساز برتر جهان، ایران و هند بیش از ۷ درصد رشد تولید داشته‌اند و این در حالی است که ظرفیت‌های جدیدی را طی ماه‌ها و سال‌های آتی به‌تدریج در جریان تولید قرار خواهند داد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *