اخبار

تولید فولاد سبز در اقصی‌نقاط جهان مسئله‌ای حائز اهمیت است

سعید عسگرزاده دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران

دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران در رابطه با تولید فولاد سبز گفت: تولید فولاد سبز در اقصی‌نقاط جهان مسئله‌ای حائز اهمیت است، اما باید این نکته را در نظر داشت که در شرایط فعلی، فولادی که تحت عنوان فولاد سبز تولید خواهد شد، قیمت تمام شده بالاتری نسبت به فولاد تولید شده با روش‌های عادی خواهد داشت و ممکن است برخی از افراد به همین دلیل با فولاد سبز زاویه داشته باشند.


به گزارش آهن با ما سعید عسگرزاده اظهار داشت: راهی که می‌تواند تولید فولاد کشور را به سمت تولید فولاد سبز سوق دهد، وضع عوارض سنگینی بر روش‌های تولیدی است که منجر به آلودگی‌های زیست‌محیطی می‌شوند و به دنبال آن، طبیعتا تولید فولاد سبز پررنگ‌تر دنبال خواهد شد.

دبیر کل انجمن سنگ آهن ایران تصریح کرد: زبان بنگاه‌های تولیدی کشور مانند بنگاه‌های خیریه نیست، بلکه اقتصادی است. در حال حاضر، فولاد سبز با همین مدل خودش را دیکته می‌کند. یعنی برنامه‌ای که در سطح جهانی برای حفاظت از محیط زیست در نظر گرفته شده است، مزایایی برای تولیدات سبز به دنبال خواهد داشت. بنابراین، با توجه به وضعیت محیط زیست کشور ایران، ما نیز لاجرم باید به این سمت حرکت کنیم.

وی با اشاره به اینکه فولاد ایران با برنامه‌ریزی برای این روش تولید می‌تواند مزیت صادراتی برای فولاد خود داشته باشد، گفت: راه‌اندازی این فناوری جدید نیازمند پایه و اساسی است که قطعا کشورهای توسعه‌دهنده آن که قرار است در سال‌های آینده از آن استفاده کنند، روشی را ارائه خواهند داد تا تغییر فناوری و تولید فولاد سبز در خطوط تولید فعلی فقط با اصلاح‌های جزئی میسر شود.

وی عنوان کرد: اگر ما به طور درست در زمینه تولید فولاد سبز سرمایه‌گذاری و تحقیق کنیم، فکر می‌کنم برندهایی که در این راستا فناوری آن‌ها از شرایط جهانی زیاد عقب نیست، می‌توانند خودشان را با شرایط وفق بدهند و میزان قابل توجهی از تولیدات خود را با روش‌های نوین انجام دهند

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *