اخبار

تولید معادن تحت الشعاع ماشین آلات فرسوده است

ماشین آلات معدنی

نائب رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: تولید معادن تحت الشعاع ماشین آلات فرسوده است.

به گزارش آهن با سید جواد حسینی‌کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس در خصوص واردات ماشین‌آلات در بخش معدن،اظهار داشت: ماشین آلات معدنی در کشور تولید می‌شود اما متأسفانه صنایع بزرگی که ماشین آلات معدنی تولید می‌کنند به تعداد کافی نیست و تولیدات‌شان نیز محدود است.

وی افزود:شرکت‌هایی مانند هپکو که ماشین آلات سنگین و معدنی تولید می‌کنند توان تولید آن تعداد ماشین آلاتی را که مورد نیاز کشور است را ندارند و این امر موجب می‌شود که عرضه و تقاضا در تناسب نباشد و صنایع را با مشکلاتی رو به رو کند.

حسینی کیا  با اشاره به فرسودگی ناوگان ماشین آلات معدنی، گفت: معادن به صورت جدی و فوری نیازمند نوسازی ناوگان ماشین آلات هستند چرا که این ناوگان‌ها فرسوده شده‌اند و حتماً باید نوسازی شوند و این فرسودگی باعث می‌شود هزینه تولید افزایش یابد و شاهد کاهش تولیدات ماشین آلات باشیم.

حسینی کیا عنوان کرد: برای این‌که عرضه و تقاضا را در کنار هم قرار دهیم و مشکلاتی را که در تأمین ماشین آلات به وجود می‌آید را کمتر کنیم ناچار هستیم واردات در این حوزه داشته باشیم.

این واردات را می‌توانیم به طور کامل آزاد نکنیم و برای آن تعداد و محدودیت قائل شویم تا از یک سو توسعه منابع و معادن را داشته باشیم و از سوی دیگر واحدهای تولیدی هم به تولیدات خودشان ادامه دهند وی ادامه داد: در حقیقت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موانع بر سر صنایع، ممنوعیت واردات است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *