اخبار

صنایع سهم خود را در مدیریت مصرف برق ایفا کنند

صنایع سهم خود را در مدیریت مصرف برق ایفا کنند

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به اینکه صنایع نیز همانند سایر مشترکان برق باید سهم خود را در مدیریت اوج بار مصرف ایفا کنند، گفت: الزامات مدیریت مصرف برق صنایع باید احصاء و دستوالعمل‌های مربوطه بر این اساس ابلاغ و اجرایی شود.

به گزارش آهن با ما بهرام سبحانی اظهار داشت: آنچه مسلم است کمبود برق است و همه مصرف کنندگان باید دست به دست هم دهند تا کمبود برق مدیریت شود و کشور با کمترین آسیب از دوران اوج بار مصرف عبور کند.

وی افزود: همانطور که مردم در بخش خانگی باید رعایت و در ساعات اوج مصرف برق از روشن کردن لوازم برقی غیرضرور خودداری کنند، صنایع هم باید مصرف برقشان را مدیریت کنند، کارهایی که می توانند به زمان پس از اوج بارمصرف منتقل کنند را در ساعات اوج بارانجام ندهند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد در عین حال گفت: در صنعت حداقل هایی وجود دارد که نمی‌توان از آنها عبور کرد، هر صنعت نقطه شکننده‌ای دارد و نمی تواند مصرف برقش را بیش از آن کاهش دهد، این مسئله از کارخانه‌ای به کارخانه دیگر متفاوت است و لازم است مورد رسیدگی قرار گیرد.

سبحانی تاکید کرد: در این رابطه باید تشکل های صنفی و مدیران برق استانی کمک کنند، مدیران استانی مصرف کنندگان بزرگ صنعتی را فراخوانده، نیازمندی‌های هر صنعت را احصاء و مشکلات آنها را بشنوند و برنامه محدودیت هر صنعت را متناسب با الزامات آن تدوین و ابلاغ کنند.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد عنوان کرد: هر نوع خاموشی اعم از برنامه ریزی شده و یا نشده برای صنعت تبعاتی در پی دارد، اما باید به گونه‌ای عمل کرد تا آسیب ها به حداقل برسد.

وی در این باره خاطرنشان کرد: مثلاً حداقل‌های مورد نیاز کارخانه فولاد باید به شکلی تعیین شود که کوره ها گرم و آماده بکار بماند.

وی گفت: اگر واحد صنعتی بیش از حداقل‌های تعیین شده برق مصرف کرد، روند فعالیت آن باید مورد ارزیابی قرار گیرد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *