اخبار

طرح فولادی مجلس شورای اسلامی ضمانت اجرایی ندارد

تولید فولاد

عضو هیئت رئیسه انجمن نوردکاران فولادی ایران با اشاره به اینکه صنایع فولادی بزرگ از طرح فولادی مجلس نفع خواهند برد، گفت: طرح فولادی مجلس شورای اسلامی ضمانت اجرایی ندارد و می‌تواند به کسب و کارهای کوچک زنجیره فولاد آسیب جدی وارد کند.

به گزارش آهن با ما سید احمد رضوی نیک اظهار داشت: طرح فولادی مجلس چند مغایرت قانونی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به تبصره ۱ و ۲ ماده ۴ این طرح اشاره کرد که این تبصره‌ها مغایر متن صریح قانون حمایت از کسب و کارهای کوچک و زود بازده هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح توسعه و تولید پایدار زنجیره فولاد مجلس شورای اسلامی با اصل ۴۴ قانون اساسی مغایرت دارد، افزود: در خصوص کالاهای غیر قابل عرضه در بورس جایگاهی دیده نشده است و صد درصد بردن تولید کارخانجات علی‌الخصوص کالای اشباع و مازاد بر نیاز داخلی زمینه‌ساز تعطیلی کارخانجات کوچک در صنعت فولاد و افت شدید اشتغال می شود.

رضوی نیک با بیان اینکه با وجود ارائه مجوزها و احداث کارخانجات فولادی به میزان ۴ برابر نیاز داخلی کشور، عنوان کرد: عرضه کالا در بورس سبب تشدید تورم و حباب سازی و سفته بازی دلالان دربورس و در نهایت، رونق واسطه‌گری می شود.

عضو هیئت رئیسه انجمن نوردکاران فولادی ایران ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که ظرفیت فولاد در کشور، مازاد بر نیاز داخلی است و باید دنبال راهکارهای صادراتی و بازارهای داخلی و جهانی جدید باشیم تا بتوانیم بازار خود را دربین دیگر کشورها پیدا کنیم.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *