اخبار

عرضه قطره چکانی محصولات فولادی در بورس

عرضه قطره چکانی محصولات فولادی در بورس

یک فعال اقتصادی از عرضه قطره چکانی محصولات فولادی در بورس کالا خبر داد.

به گزارش آهن با ما یک فعال اقتصادی با اشاره به تفاوت قیمت پایه برخی از محصولات فولادی اظهار داشت: برخی از شمش‌های فولادی آلیاژ خاصی دارند که هر شرکتی آن را تولید نمی‌کند.

وی افزود:این شمش‌ها انحصاری یک شرکت فولادی شده و قیمت آنها بالاتر از نرخ تمام شده در داخل کشور و بورس کالا به فروش می‌رود.

این فعال اقتصادی عنوان کرد: برخی محصولات در صنعت فولاد انحصاری محسوب می‌شود و برخی از شمش‌های فولادی آلیاژ خاصی دارند که هر شرکتی آن را تولید نمی‌کند.

وی بال بیان اینکه هرچند معاملات در بورس تحت نظر وزارت صنعت و معدن است اما این منظور گاهی با بازارسازی و دست‌کاری میزان عرضه و تقاضا به نتیجه مطلوب نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: ارزش‌گذاری در بازار بورس رابطه مستقیم با میزان محصولات عرضه‌شده با میزان تقاضای موجود دارد.

با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی، در مقاطعی از سال مانند فصول سرد، عرضه محصولات فولادی محدود و در قسمت تقاضا، حجم کمی دیده می‌شود که این اتفاق باعث عدم شکل گیری رقابت و در نهایت رکود در بازار فولاد می گردد.

همچنین تفاوت بالای نرخ‌های بورس کالا و بازار آزاد باعث می‌شود تولیدکنندگان، محصولات فولادی خود را در بورس کالا به صورت قطره‌چکانی عرضه کنند تا افزایش حجم در سمت تقاضا باعث افزایش درصد رقابت و در نتیجه افزایش قیمت محصولات شوند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *