اخبار

فرصت سوزی بخش خصوصی؛ مشکل امروز زنجیره فولاد

زنجیره فولاد


دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران گفت: اگر دولت قیمت گذاری محصولات فولادی را به نظام عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار آزاد بسپرد قطعا قیمت زنجیره فولاد قیمتی متعادل، متوازن و با تغییرات محدود خواهد بود.

به گزارش آهن با ما کامران وکیل اظهار داشت: وزرا و مسئولین سیاستگذار زنجیره فولاد در چند سال اخیر بارها قوانین مختلف و متعددی برای این حوزه تدوین کرده‌اند و در دولت قبل معاون معدنی وزارت صمت از تشکل ها و انجمن های خصوصی حوزه فولاد خواست در تدوین قوانین با این نهاد اجرایی همکاری کنند.

وی افزود: معاون معدنی وقت وزارت صمت از تشکل ها مانند انجمن فولاد، انجمن سنگ آهن و انجمن تولیدکنندگان محصولات نوردی خواست نظرات و ایده های خود را برای تدوین قوانین زنجیره فولاد طرح کنند اما تشکل های بخش خصوصی با از دست دادن فرصت تاریخی خود برای دریافت مقام و پست تصدی گری از وزرات صمت، نتوانستند به جمع بندی نهایی برای تصدی یک کرسی درباره این موضوع برسند و پس از آن، بحث تعیین قیمت و تعیین ضرایب در بورس کالا مطرح شد.

دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی ایران عنوان کرد: تصمیمات هفت گانه کمیته تنظیم بازار هر چه که هست اطلاعی ندارم اما یقینا این تصمیمات همانند تمام مصوبات و تصمیمات قبلی ماه آینده تغییر خواهد کرد و جای خود را به تصمیمات هفت گانه دیگری خواهد داد.

وکیل ادامه داد: اگر دولت قیمت گذاری محصولات فولادی را به نظام عرضه و تقاضا و مکانیزم بازار آزاد بسپرد قطعا قیمت زنجیره فولاد قیمتی متعادل، متوازن و با تغییرات محدود خواهد بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *