اخبار

فولاد در یک رقابت جدی قرار گرفت

فولاد در یک رقابت جدی قرار گرفت

رکورد زنی کارخانه های صنعتی در تولید فولاد کشور در سال جدید تعجب همه را بر انگیخت.

به گزارش آهن با ما در سال‌گذشته صنعت فولاد با چالش‌های بسیاری از جمله چالش تامین انرژی همراه بود که علاوه‌بر اثر‌گذاری بر برنامه‌های تولیدی، بر میزان صادرات هم تاثیر گذاشت، و تولیدکنندگان فولاد در یک رقابت جدی قرار گرفته‌اند تا با افزایش تولید خود علاوه‌بر تحقق شعار سال یعنی «افزایش تولید، مهار تورم» سهم خود در بازار‌های داخلی و صادراتی را افزایش دهند.

صنعت فولاد به‌عنوان یکی از صنایع مادر، نقش مهمی در توسعه کشور و ارزآوری دارد. صنعتی که در ابتدای دهه ۹۰ برای تامین نیاز کشور بخشی از فولاد را وارد می‌کرد، امروز علاوه‌بر قرار‌گیری درمیان ۱۰تولیدکننده اول جهان، نقش مهمی در صادرات کشور به‌ویژه در سال‌های تحریم داشته تا بتواند میزان وابستگی به درآمد‌های نفتی را کاهش دهد.

موضوعی که بخش زیادی از آن به سیاست‌های دولت و تصمیمات ناگهانی آن وابسته است. بهار ۱۴۰۱ و تصمیم عجیب وزارت صنعت، معدن و تجارت برای وضع عوارض صادراتی برای محصولات معدنی و صنایع معدنی از جمله فولاد همچنان در ذهن‌ها باقی‌مانده‌است. در شرایطی که بازار کامودیتی‌ها در طلایی‌ترین زمان از نظر قیمت‌ها قرار داشتند و حمله روسیه به اوکراین میزان تقاضا در بازار‌هایی همچون فولاد را افزایش داده بود، وزارت صمت با یک تصمیم شوکی جدی به صادرات وارد کرد که نتیجه آن در انتشار آمار ۶‌ماهه سال قابل‌رویت بود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *