اخبار

مبنای قیمت زنجیره فولاد، قیمت ارز نیمایی است

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از سیاست جدید این وزارتخانه برای کنترل محصولات زنجیره فولاد خبر داد.

به گزارش آهن با ما امید قالیباف با اشاره به افزایش قیمت محصولاتی مانند میلگرد، تیرآهن، نبشی و سایر محصولات این زنجیره در بازار، اظهار داشت: هیچ دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد و باید وزارت صمت سیاست جدیدی برای کنترل محصولات زنجیره فولاد در پیش گیرد.

وی افزود: براساس این شیوه همه محصولات زنجیره فولاد که در بورس کالا عرضه می‌شوند ، مکلف هستند قیمت پایه محصولاتشان را براساس ارز نیمایی محاسبه و اعلام کنند.

سخنگوی وزارت صمت عنوان کرد: اگر میلگرد در بورس کالا عرضه می‌شود، تولید کننده این محصول به طور قطع شمش مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری می‌کند و بر این اساس تولیدکننده شمش مکلف است که در درجه اول ۱۰۰ درصد تولید را در تالار داخلی بورس عرضه کند.

وی ادامه داد: از آن طرف تولید کننده شمش از آنجا که آهن اسفنجی مورد نیازش را از بورس کالا تهیه می‌کند و تولیدکننده آهن اسفنجی نیز محصول خود را با ارز نیما عرضه کرده است، بنابراین تولیدکننده شمش نیز باید براساس ارز نیمایی قیمت پایه را به بورس کالا ارائه کند و همین طور کل زنجیره فولاد براساس نرخ سامانه نیما در بورس کالا از همدیگر ماده اولیه را خریداری می‌کنند و محصول تولیدی را در بورس عرضه می‌کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *