اخبار

مشکل اصلی صنعت فولاد نبود تعادل است

مشکلی اصلی صنعت فولاد ایران نبود تعادل است

رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران گفت: به دلیل رخ دادن جنگ های اقتصادی و نظامی، نرخ جهانی انرژی صعودی است و در ادامه قیمت فولاد هم افزایش خواهد یافت.

به گزارش آهن با ما مهرداد اکبریان رئیس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران اظهار داشت: قیمت جهانی آهن و فولاد از گذشته های نه چندان دور بر بازار داخلی فولاد کشورهای دیگر تاثیرگذار بوده است. نحوه این تاثیرگذاری از قیمت مواد اولیه گرفته تا فولاد تمام شده، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

وی با اشاره به برهم خوردن تعادل در زنجیره تولید فولاد افزود: زنجیره فولاد از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که از معادن سنگ آهن آغازشده و تا فرایندهای صنعتی تولید شمش و حتی صنایع پایین دستی ادامه دارد اما در شرایط کنونی شاهد نامتوازنی در برخی از بخش‌ها هستیم که عدم توجه به آن روند توسعه‌ای در سایر زنجیره را تحت‌الشعاع قرار می دهد.

به گفته وی: بررسی وضعیت تولید در زنجیره فولاد نشان می‌دهد در برخی از حوزه‌ها با کمبود و در برخی از حوزه‌ها با مازاد تولید مواجه هستیم. بخشی از واحدهای تولیدی به دلیل اینکه زودتر از موعد مقرر، به بهره برداری رسیدند، در تامین مواد اولیه مشکل دارند و برخی هم برعکس، به دلیل تولید بیش از حد ، مشکل مارکتینگ و بازار دارند به همین علت با انباشت محصولات و تجمع کالاها به عنوان کامودیتی، در شرایط قیمت گذاری خوبی قرار ندارند.

اکبریان در ادامه بیان کرد: بیشتر اتفاقاتی که در زنجیره فولاد رخ می دهد ناشی از مسائل خارج از زنجیره مانند دخالت ها و تحمیل ازسوی دیگر وزارتخانه ها و حوزه ها است که باعث تغییر مسیر زنجیره می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *