اخبار

امکان حل چالش‌های صنعت فولاد با کمک هوش مصنوعی

امکان حل چالش‌های صنعت فولاد با کمک هوش مصنوعی

یک کارشناس اقتصادی با اشاره به کاربردهای متعدد هوش مصنوعی در صنعت فولاد گفت: بهره‌گیری از تکنولوژی هوش مصنوعی می‌تواند تا ۱۵ درصد تولید را افزایش دهد.

به گزارش آهن باما نوید یاراحمدی کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کمکی که هوش مصنوعی می‌تواند به حوزه تولیدات مختلف صنعتی از حوزه بالادستی فولاد گرفته تا حوزه‌های پایین‌دستی داشته باشد، در حوزه کاهش ضایعات است، گفت: در حقیقت با کمک متخصصین می‌توانیم این اتفاق را با کمک هوش مصنوعی رقم بزنیم. مهم‌ترین قسمتی که می‌توان در آن کار کرد، کاهش مصرف آب است و هوش مصنوعی توانسته است به‌طور قابل توجهی مصرف آب را در صنعت  کاهش دهد.

یاراحمدی تاکید کرد: تحلیل حساسیت براساس شبیه‌سازی، تحلیل بازار، سرمایه‌گذاری و انجام پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های داخلی و خارجی از دیگر امکانات دپارتمان است. این امکان را فراهم کرده‌ایم تا بتوانیم پروژه‌های مشترک با دانشگاه‌های داخلی و خارجی داشته باشیم. درمورد نحوه همکاری اعلام آمادگی کردیم تا هرکدام از شرکت‌ها که مایل باشند، شرایط آن‌ها را بررسی می‌کنیم و براساس محدوده‌ای که شرکت به ما اختیار می‌دهد، قرارداد را با آن‌ها تنظیم خواهیم کرد.

وی گفت: ۱۲ چالش نظام آموزشی کشور احصاشده و حتی اگر یکی از این چالش‌ها برطرف شود به نظام آموزشی کشور کمک کرده‌ایم.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه امروز در حوزه تولیدات صنایع بالادستی چالش‌هایی را استخراج کردیم که می‌توانیم با هوش مصنوعی آن‌ها را بهبود دهیم، گفت: ما نیز از خبرگان و اندیشمندان دعوت کردیم تا بتوانیم یک مسئله را در صنعت کم کنیم. انتظار داریم از مسئولان تا به ما کمک کنند و به ایده استفاده از هوش مصنوعی در صنعت توجه کنند.

کدخبر/۴۰۳۷

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *