اخبار

بانک‌ها بالاترین درآمد و پتروشیمی‌ها بالاترین صادرات را دارند

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: بانک‌ها بالاترین درآمد و پتروشیمی‌ها بالاترین صادرات را دارند.

به گزارش آهن با ما ابوالفضل کیانی بختیاری مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به اینکه ربع قرن تلاش در سازمان مدیریت صنعتی برای ارزیابی شرکت‌های بزرگ رخ داده است، اظهار داشت: نقش شرکت‌های بزرگ و اثرگذاری در اقتصاد کشور قابل توجه است. توجه این کشور ها در این است که این شرکت‌ها زنجیره تامین بسیار گسترده‌ای را در سطح کشور و در عرصه بین‌المللی دارند.طبیعی است که شرکت‌های بزرگ پیشرانه اقتصاد کشورها محسوب می‌شوند.

وی افزود: در شرکت‌های بزرگ اشتغال‌های بالا را نیز شاهد هستیم ضمن اینکه پایداری شغل این شرکت‌ها نیز بالا است. شرکت‌های بزرگ معمولا اشتغال پراکنده‌ای را به صورت زنجیره تامین ایجاد می‌کنند. در هر منطقه که شرکت‌های بزرگ ایجاد شدند شاهد بودیم که توسعه منطقه‌ای نیز رخ داده است.

کیانی ادامه داد: دانشگاه‌ها و دانشجویان نیز از اطلاعات جمع‌آوری شده استفاده می‌کنند و می‌توانند فراز و فرود های صنعت کشور را مشاهده کنند و در نتیجه ایفای نقش ملی و آماده‌سازی اطلاعات برای جامعه دانشگاهی نیز از جمله مواردی است که سازمان توسعه صنعتی در سال‌های اخیر پیگیری کرده است.

وی تاکید کرد: غیر از بحث‌های رقابت‌پذیری، بنگاه‌های رتبه برتر دریافت می‌کنند، در بحث برندینگ نیز دیده می‌شوند. این شرکت‌ها مورد رجوع مشتریان قرار می‌گیرند و به نوعی اعتماد اجتماعی و اقتصادی برای آنها ایجاد می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی در خصوص شاخص‌ها و علت تداوم رتبه‌بندی گفت: دلیل اصلی این است که ما متدولوژی ساده اما شفافی است که وجود دارد. اولین شاخص درآمد بوده است. شرکت‌هایی که درآمد خوبی دارند به این معنا است که اثر گذاری بالایی در تولید ناخالص داخلی بالا، زنجیره تامین گسترده و مشتریان پایدار دارند.

وی تاکید کرد: انتظار ما از شرکت‌های بزرگ این این است که در حوزه فعالیت‌های اجتماعی و زنجیره تامین حوزه خود فعال باشند. انتظار دیگر از موسسات مالی و ساختارهایی است که درآمدهای ملی دارند این است که به تولید توجه کنند و عامل جهش تولید باشند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *