اخبار

جایگاه فولاد در سند جامع صنعت کشور در حال نهایی شدن است

سید مهدی نیازی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، جایگاه و نقش صنعت فولاد در سند صنعت کشور را تشریح کرد.

به گزارش آهن باما سید مهدی نیازی با اشاره به نقش و جایگاه صنعت فولاد در سند صنعت کشور اظهار داشت: سند صنعت کشور، نقشه راهی است که براساس فرمایش مقام معظم رهبری در سال گذشته، تدوین آن در دستور کار دولت قرار گرفت و سپس رئیس جمهور این ماموریت مهم را به معاون اول ابلاغ و سپس یک تیم کارشناسی در ریاست جمهوری تشکیل و کار در این حوزه پیگیری شد.

وی با اشاره به اینکه مسئول انجام تهیه سند وزارت صنعت معدن و تجارت نبوده است، افزود: علت تشکیل تیم کارشناسی در ریاست جمهوری این است که موضوع صنعت صرفا صنایع تحت پوشش وزارت صنعت نیست بلکه حوزه هایی از قبیل کشاورزی، ارتباطات ،عمران و ساختمان سازی نیز در حوزه صنایع کلان کشور جای دارد، لذا این سند سندی است که جامعیت  دارد.

معاون وزیر صمت تصریح کرد: بخشی از این سند درباره رشته های حوزه های پیشران در اقتصاد و حوزه صنعت تخصیص دارد و از آنجا که صنعت فولاد و صنایع فلزی یکی از حوزه های صنایع پیشران و یکی از حوزه های پرمزیت محسوب می شود قطعا نقش ویژه ای در این سند دارد.

نیازی عنوان کرد: نکته و ویژگی مهم این سند این است که در آن سیاست با ثبات و پیش بینی پذیر در فضای کسب و کار حوزه صنعت و حوزه  فعالیت‌های پیشران صنعت پیش بینی شده است که امیدواریم پاسخگوی نیاز صنعتگران باشد.

انتهای پیام/

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *