اخبار

دو تا سه نسل از فناوری معدنی عقب افتاده‌‌‌ایم

فناوری معدنی

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات گفت: امروزه دو تا سه نسل از فناوری معدنی عقب افتاده‌‌‌ایم و اگر تدبیری اندیشیده نشود که این فاصله کم شود، عقب‌‌‌ماندگی شدت می‌گیرد.

به گزارش آهن باما اردشیر سعدمحمدی، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار داشت: بخش معدن تقریبا در جهت منفی حرکت می‌کند و در آخرین آمارها هم رشد سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ به جای افزایش، نزول ۴درصدی را تجربه کرده، این عدد بیانگر رفتار و سیستم مدیریتی است.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات همچنین از شناسایی و به‌کارگیری سیستم‌های هوشمند در معادن کشور خبر داد.

سعدمحمدی با اشاره به اینکه استفاده از دامپ‌‌‌تراک‌‌‌های ۱۳۰ تنی به‌ندرت در کشور شایع است که امروزه تراک‌‌‌های مورد استفاده در دنیا با ظرفیت بیش از ۴۰۰ تن کار کرده و حتی برخی سازندگان به سمت ساخت دامپ‌‌‌تراک‌‌‌های ۵۵۰ تنی رفته‌‌‌اند، گفت: از این بدتر وضعیت زیرساخت‌‌‌های حمل‌ونقل در کشور است که از منظر نحوه کف‌‌‌سازی و زیرسازی به‌کل باید متحول شود تا با نیازهای جدید همسو شود.

سعد محمدی عنوان کرد: این عوامل موجب می‌شود تا هزینه تمام‌شده معدن‌‌‌کاران ایران ۱۰۰درصد از رقبای جهانی بیشتر باشد.

وی با بیان اینکه نباید به تعریف صرف از وضعیت بخش معدن کشور پرداخت، عنوان کرد: همایش های مختلف باید به سوالات مختلف در حوزه معدن‌‌‌کاری دیجیتال پاسخ دهد، ضمن اینکه نقاط ضعف را باید مشخص کند تا بتوان از این مسیر تغییراتی در بخش معدن ایجاد شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *