اخبار

شناسایی فرار مالیاتی سه شرکت فولادی با انجام معاملات صوری و شرکت‌های کاغذی

رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور ضمن اعلام شناسایی سه شرکت فولادی که اقدام به فرار مالیاتی گسترده‌ای کرده بودند، از مطالبه اصل و جرایم مالیاتی معوق به مبلغ ۳ هزار و ۲۵۷ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش آهن با ما  داود منظور با اعلام خبر شناسایی نحوه فعالیت سه شرکت فولادی که اقدام به معاملات صوری کلان کرده بودند و مرتکب فرارهای مالیاتی سنگینی شده‌اند، اظهار داشت: این سه شرکت اقدام به معاملات صوری به طرفیت شرکت‌های کاغذی کرده بودند که با توجه به عدم معرفی ذی‌نفعان اصلی شرکت‌های صوری از طرف شرکت‌های فولادی سه‌گانه، برای این سه شرکت پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی افزود: محاسبه مالیات و وصول بدهی‌های معوق شرکت‌های صوری یاد شده، با توجه به تعهد شرکت‌های فولادی در پرداخت بدهی مالیاتی شرکت‌های صوری به استناد ماده ۱۸۲ قانون مالیات‌های مستقیم، از سه شرکت فولادی فوق در حال اجرا است و هم اکنون پس از وصول اصل مالیات‌ها، در مرحله وصول جرایم قرار دارد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: این سه شرکت فولادی در مجموع در طی سال‌های ۹۱ لغایت ۹۷، تعداد ۵۹۸ رکورد از مجموع معاملات اقتصادی خود را به مبلغ ۵۷ هزار و ۷۲۱ میلیارد ریال به طرفیت ۲۳۶ شرکت کاغذی در سامانه معاملات فصلی سازمان امور مالیاتی کشور درج کرده بودند.

منظور ادامه داد: پس از رسیدگی در دادسرای جرایم اقتصادی تهران و تعهد پرداخت، هم اکنون پس از وصول مبلغ ۲۹۶ میلیارد ریال بابت اصل مالیات، مانده اصل و جرایم مالیاتی بابت معاملات صوری به مبلغ ۲۸۶۴ میلیارد ریال و ۶۰۰ میلیارد ریال نیز بابت جرایم مالیات عملکرد و ارزش افزوده شرکت‌های یاد شده در جریان وصول قرار دارد. این مهم با حمایت دادسرای عمومی و انقلاب تهران در صدور احکام نمایندگی و پیگیری موثر دادسرای ناحیه ۳۲ (مفاسد اقتصادی) به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *