اخبار

صنعت فولاد نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد

صنعت فولاد

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد گفت: صنعت فولاد نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد.

به گزارش آهن باما خسرو حجتی در ارتباط با تخفیف ۴۰ درصدی روسیه بر محصولات فولادی بازارهای صادراتی اظهار داشت: بازار صادراتی ایران از دست رفته است به همین دلیل جنس ارزانتر از جنس تولیدی ایران در دسترس مشتری وجود دارد و برای مشتری خرید جنس خوب و ارزان عامل مهمی در انتخاب محصول وهمچنین قوت بازار است.

وی افزود: پایین آوردن قیمت محصولات فولادی مستلزم سیاست ها و یارانه‌هایی است که بسیاری ازفولاد سازان ازجمله فولاد صنعتی یزد به عنوان یک واحد تولیدی بخش خصوصی اصلا توان یارانه و تخفیف بیشتر را برای محصولات تولیدی خود ندارد.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد با اشاره به اینکه برای مقابله با دامپینگ روسیه دست ایران بسته است و کاری نمی تواند انجام دهد، عنوان کرد: براساس سیاست وزارت صمت مبنی بر الزام عرضه به بورس کالا، تمام محصولات فولادی تولید شده به بورس عرضه می شود لذا با توجه به قیمت های تعیین شده در بورس، کالاهای تولید شده محصولات فولادی را نمی‌توان با قیمت پایین تر از حد معمول در بازار داخلی و یا صادراتی به فروش رساند. زیرا بسیاری از صادرکنندگان از قبل ضررهای خود را در بازارهای صادراتی داده اند تا بتوانند این بازارها را پیدا کنند.

حجتی گفت: اوضاع خوبی بر بازار حاکم نیست و قیمت ها دائما در نوسان است. به گونه‌ای که قیمت شمش و مواد اولیه این هفته با عددی معادل ۱۵ هزار تومان با عرضه هفته بعد در بورس کالا با قیمت ۱۲ هزار و ۸۰۰ تومان تفاوت زیادی دارد و این نوسانات قیمتی ضرر و زیان دائمی خریداران، مشتریان و تولیدکنندگان را به همراه دارد و تولید کنندگان قدرت ریسک را ندارند.

مسئول خرید گروه صنعتی فولاد یزد ادامه داد: صنعت فولاد نیاز به برنامه ریزی بلند مدت دارد تا بازار به ثبات برسد.

حجتی با اشاره به اینکه عوارض صادراتی بر محصولات فولادی در شرایطی اعمال شد که بازار می‌توانست به راحتی عقب افتادگی‌های خود را جبران کند، تصریح کرد: با اعمال عوارض از ابتدای امسال، عملا بازار ایران از بازارهای صادراتی عقب ماند و بازارهای قبلی خود را نیز از دست داد.

وی در پایان گفت: با چنین تصمیماتی علاوه بر کاهش درآمد ارزی، ضرر و زیان زیادی به فعالان صادراتی وارد می شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *