اخبار

پیشنهادات پنچ گانه وزارت صمت برای تنظیم بازار محصولات فولادی

محصولات فولادی

مدیر توسعه سرمایه گذاری و اقتصادی ایمیدرو از پیشنهادات پنچ گانه وزارت صمت برای تنظیم بازار محصولات فولادی خبر داد.

به گزارش آهن با ما امیر صباغ اظهار داشت: وزارت صمت به منظور مدیریت زنجیره فولاد و تنظیم بازار محصولات فولادی در حال بررسی سناریوهای متفاوت است تا بتواند ارتباط قیمت بازار داخلی را با روند نزولی قیمت‌های جهانی محدود کند.

وی با اشاره به اینکه پنج پیشنهاد با توجه به کاهش قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی در کمیته مدیریت بازار در حال بررسی و مذاکره است، افزود: تا کنون هیچ‌کدام از پیشنهادات پنج گانه در کمیته مدیریت بازار نهایی نشده است و احتمالا تا ۱۵ روز آینده تصویب و ابلاغ شود.

صباغ با بیان اینکه اصلاح قیمت پایه محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا، اصلاح نرخ ارز نیما، عدم اجرای کاهش سه درصدی هفتگی در برخی کالاها و لغو الزام عرضه برخی محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا از جمله پیشنهادات قابل ارائه در کمیته مدیریت بازار است، گفت: بسته پیشنهادی از طریق مذاکره و دریافت نظرات انجمن‌ها، نهایی و به کمیته مدیریت بازار ارائه می شود.

به گفته برخی از فعالان بازار، احتمال دارد وزارت صمت به منظور کنترل و جلوگیری از زیان بنگاه‌های فولادی که متاثر از کاهش نرخ‌های جهانی هستند، در فرمول قیمت گذاری بورس کالا به جای دلار نیمایی، دلار سامانه سنا یا دلار بازار آزاد را بگنجاند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *