اخبار

ظرفیت‌های معادن در کشور بسیار بالاست

ظرفیت‌های معادن در کشور بسیار بالاست

 رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت‌های معادن در کشور بسیار بالاست.

به گزارش آهن باما، سید محمد صالح جوکار نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های بخش معادن کشور اظهار داشت: در بخش معادن در کشور ظرفیت ها بسیار بالاست و در قانون برنامه ششم نیز توجه ویژه‌ای به این ظرفیت‌ها شده است.

 وی با اشاره به اینکه در حوزه معادن در بخش اکتشاف و بهره‌برداری و مقابله با خام فروشی قانون تکالیفی را مشخص کرده، افزود: فرصت های زیادی در بخش اکتشاف معادن در کشور وجود دارد که تاکنون کمتر به ان توجه شده است.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش فولاد ما نیاز به تهیه خوراک فولاد داریم که می توان از معادنی که در کشور وجود دارد تهیه کرد.

جوکار با بیان اینکه باید از تمام ظرفیتهای معادن در کشور استفاده شود، عنوان کرد: در حال حاضر با استفاده از فناوری‌های جدید باید به سمتی برویم که از همه معادن به نحو مطلوب بهره برداری و استفاده شود.

جوکار با اشاره به اینکه باید از خام فروشی معادن جلگیری کرد، تصریح کرد: متاسفانه خام فروشی در زنجیره نهایی محصول دیده می شود و ما در بخش فولاد و در اواسط زنجیره تهیه فولاد خام فروشی داریم که این اصلا به صلاح نیست.

وی ادامه داد: باید با تکمیل این فرآیند و جلوگیری از خام فروشی به صنایع پایین دستی توجه بیشتری شود و قطعات مورد نیاز در صنایع پایین‌دستی تهیه و تولید شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بهره برداری از معادن باید به گونه ای باشد که به محیط زیست منطقه آسیب وارد نشود و تکالیف قانونی که در این زمینه وجود دارد نیز باید اجرایی شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *