اخبار, مقالات

استفاده از آهن به عنوان سوخت قابل بازیافت!

استفاده از آهن به عنوان سوخت قابل بازیافت

یک کارخانه تولید آبجو در آلمان در اقدامی بی سابقه از آهن به عنوان سوختی پاکیزه و قابل بازیافت استفاده کرده است.

به گزارش نیو اطلس، صنایع بسیاری وجود دارند که از مکانیزم گرمادهی شدید و سریع در فرایندهای خود استفاده می‌کنند. معمولا این مکانیزم نیازمند مصرف مقدار زیادی سوخت فسیلی است. اما ابتکاری که آلمانی‌ها برای یافتن سوختی پاکیزه و قابل بازیافت به خرج داده‌اند این است که از آهن به عنوان جایگزین برای سوخت‌های آلوده کننده محیط زیست بهره برده‌اند.

این کارخانه آبجو سازی، آهن را در قالب پودر به کار می‌برد و می‌گوید گرم شدن و ذوب سریع آهن در دمای بالا فرایندی کم هزینه، سریع و ایمن است. گرم شدن پودر آهن موجب اکسید شدن آن می‌شود. اما طی این روند هیچ کربنی در محیط اطراف متصاعد نمی‌شود و اکسید آهن به جای مانده به آسانی قابل پاکسازی است.

شرکت آلمانی می‌گوید می‌توان از این فرایند برای تأمین انرژی لازم جهت تولید ۱۵ میلیون شیشه آبجو درسال استفاده کرد.

استفاده از آهن به عنوان سوخت قابل بازیافت

بازیافت اکسید آهن

نکته قابل توجه در این روند این است که اکسید آهن به دست آمده را می‌توان برای تولید مجدد پودر آهن به کار گرفت و این کار با استفاده از جریان برق امکان‌پذیر است. لذا در این روند هم آسیبی به محیط زیست وارد نمی‌شود. در صورتی که تولید برق نیز با استفاده از صفحات خورشیدی و یا توربین‌های بادی انجام شود، کل این فرایند منجر به تولید هیچ کربنی نمی‌شود. البته این همانند هر سازوکار دیگری به استثنای کربن آزاد شده در فرایند ساخت تجهیزات می‌باشد. در واقع اهن در این فرآیند به عنوان یک باتری پاک عمل می‌کند.

شرکت تولید نوشیدنی که این فرایند را بکار برده می‌گوید می‌توان از آن برای تأمین انرژی لازم به منظور تولید ۱۵ میلیون شیشه نوشیدنی درسال استفاده کرد. بنابراین انتظار می‌رود بسیاری از صنایع دیگر هم از این ابتکار عمل استقبال کنند.

جهت اطلاع از آخرین قیمت انواع آهن آلات با ما تماس بگیرید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *