اخبار

معادن نیازمند نوسازی ناوگان ماشین آلات صنعتی هستند

یک فعال صنعتی گفت: معادن به صورت جدی و فوری نیازمند نوسازی ناوگان ماشین آلات صنعتی هستند.

به گزاش آهن با ما سید یک فعال صنعتی در خصوص واردات ماشین‌آلات در بخش معدن، اظهار داشت: ماشین آلات معدنی در کشور تولید می‌شود اما متأسفانه صنایع بزرگی که ماشین آلات معدنی تولید می‌کنند به تعداد کافی نیست و تولیدات‌شان نیز محدود است، در نتیجه نمی‌توانند تمامی نیازها را در حوزه ماشین آلات معدنی پاسخ دهند.

وی  افزود: در واقع شرکت‌هایی مانند هپکو که ماشین آلات سنگین و معدنی تولید می‌کنند توان تولید آن تعداد ماشین آلاتی را که مورد نیاز کشور است را ندارند و این امر موجب می‌شود که عرضه و تقاضا در تناسب نباشد و صنایع را با مشکلاتی رو به رو کند.

این فعال صتعتی با بیان اینکه معادن به صورت جدی و فوری نیازمند نوسازی ناوگان ماشین آلات هستند، گفت: این ناوگان‌ها فرسوده شده‌اند و حتماً باید نوسازی شوند و این فرسودگی باعث می‌شود هزینه تولید افزایش یابد.

وی عنوان کرد: برای اینکه عرضه و تقاضا را در کنار هم قرار دهیم و مشکلاتی را که در تأمین ماشین آلات به وجود می‌آید را کمتر کنیم ناچار هستیم واردات در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حقیقت یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین موانع بر سر صنایع، ممنوعیت واردات است که اگر این واردات متناسب و به میزان نیاز باشد قطعاً می‌تواند به صنایع جان تازه بدهد و یک بازار رقابتی را در کشور ایجاد کند. 

وی با اشاره به مصوبه مجلس مبنی بر واردات ۵۰۰۰ دستگاه راه سازی و معدنی افزود: دولت تمامی تلاشش را در تأمین ماشین آلات انجام می‌دهد و همواره سعی دارد مشکلات را از سر راه بردارد اما متأسفانه اقدامی که مشهود باشد را از سوی دولت ندیده‌ایم و وزارت صمت باید پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *